19 juli 2009

Summering.


Så här med två nätters sömn så kan det vara dags att summera tävlingen ur min synvinkel.
Hade ju före räknat ut att 9:25 skulle ge samma medelhastighet som i min premiär på Ironman-distansen 1987. Tyckte jag att jag hade möjligheten när jag for ut på löpningen, men det blev 9:45.
När jag sedan jämför med de andra deltagarnas löptider, så ser jag nog att det var en omöjlighet. Det hade krävts tio minuter snabbare tid än segraren i löpningen.
Jag hade skrivit en lapp åt Frun med mina önskade mellantider. Simtiden missade jag med en minut. Den blev 1:34. Tio dar innan tävlingen hade jag kört ett varv på 32 minuter, så det var jag väldigt nöjd med. Det går lite fortare när man inte behöver se upp för båtar, men det gäller ju sedan att orka tre varv.
Cyklingen gjorde jag på 4:35. Mitt personliga rekord på banan tio dar innan tävlingen var 1:29, så även detta var jag mycket nöjd med.
Den 28 km långa avslutande löpningen tog sedan 3:21 eller ca 7:10/ km. Men som sagt segraren sprang på 6:49 per km. Det går helt enkelt lite långsammare när man hållit på i sex timmar innan man börjar jogga.
Min medelpuls under cyklingen och löpningen var 141. Det kan ha varit ex. 137 under cyklingen och 147 under löpningen. Jag vet att jag de två första varven mestadels körde med 150+ på joggningen och det sista låg kring 147. Men sedan blev det ju lite saftpauser.
Dagen efter kände jag något lite i lårmusklerna när jag gick. Idag känner jag absolut ingenting.

Inga kommentarer: