25 juli 2009

Duathlondax

Hade tänkt köra en olympisk, men över 45 mm regn under natten och det skvätte ner även mitt på dan. Bestämde mig för att ta cykel-jogging istället.
Tränar ju nu faktiskt utan att formellt ha ett konkret mål även om jag nog skissat både på tävlingar och träningsbudget. Tänkte köra två veckor "fritt" innan jag igen följer budget.
Har även tänkt köra rejäla duathlonpass. Tidigare har jag ju nog joggat ner från vändplan, men eftersom ju mina cykelpass blivit färre så räcker det inte. Tänkte köra 40+10, men ändrade mig under cykelpasset till 30 + ca 10 dvs 9,4 km. 2:13 MP 121. Riktigt trevligt pass. Lite längre tid på cykeln. Inte så hög medelpuls, men det beror på cykeln. Det är ju fortfarande en motionscykel där jag kör med tyngsta växeln, men vid 25km/h så ligger kadensen på 100. När jag har behaglig kadens kring 90 så ligger pulsen bara lite över 100. Men jag märkte ju denna säsong att luscyklandet ändå gav en rejäl förbättring, så det får vara som det är. Km och tid är viktigare än hastighet.
Veckan gav 36 löp-km i min statistik. Dvs en medelvecka för säsongen 08-09.

Inga kommentarer: