11 juli 2009

Sista rejäla träningen

Igår blev det ett simpass i +28. I viken var det +16....
Körde först 500 full fart. Några sekunder över säsongsbästa, vilket ju vara bra eftersom det blivit lite simning på sistone. Sen körde jag 10 * 50 med start på 1:10. Lätt i början. Svårare så småningom. Sen 5 * 100 med start på 2:20. Tuffare. Så 500 full fart. Något långsammare. Sen 5 * 50 och som avlutning 500 full fart. Brukar pausa ca 2 minuter. Ett enkelt och bra pass. hade tänkt köra lite längre, men jag var sent ute efter alla bestyren i staden.
Men sista rundan blev i alla fall säsongrekord. Så det var skoj att sen fara hemåt mot min andra hobby: matlagning och ett vin från vinkällaren.
Det betyder att jag denna vecka tagit millenierekord på 5 km och 4 mil cykling, samt årsbästa på 500 meter simning. Den tiden är bara några sekunder sämre än vad jag gjorde ifjol somras.
Prognoserna ändrar dag för dag. Igår utlovades +18 den 17, men två varma dagar innan. Idag utlovas igen +24 med två varma dagar innan. Det ser ut som om vattnet hinner värmas upp en hel del. Lördagen blir den kallaste innan nästa fredag.

Inga kommentarer: