30 juli 2009

Riktig triathlonträning, för en gång skull!

Sade ju efter lång-triathlon, att detta borde man göra varje fredag istället för bastun!
Hade ju tänkt göra en kortare variant senaste fredag, men då vräkte ju regnet ner. Vis av den erfarenheten så kollade jag bättre in vädret och gjorde en Olympisk idag dvs 1500 meter simning, 40 km cykling och 10 km löpning. Det betyder i klartext ett av de tre varven på Lång-T, lite förlängd mot stranden till höger/öster, sen ett varv på cykelbanan och ett varv på löpbanan. Hade ju drömt o en tid under 3 timmar, men det blev 3:03.
En tanke, bortsett från träningen, var att jag nästa år kunde ha denna som måttstock. Lär ju inte köra triathlon, som test... Har nu lite extrapolerat, och kommit till att jag borde kunna göra triathlon på ca 6:15, dvs i trakterna av mitt pers från 80-talet. IM borde nu gå kring 13.15-30 dvs en dryg halvtimme längre än i premiären, men ca en timme mindre än i fjol, om jag drar bort för +30 o "lite" däcksstrul.
Veckans kilometrar, som jag röknar, blev 48. Inte så illa.
+23 i luften o +20 i vattnet. Svag vind från syd.

Inga kommentarer: