18 juli 2009

Bergö Lång Traithlon


Igår var det alltså dags. I svag vind, nästan +19 i vattnet, och +23 i luften så bar det iväg på 4000 meter simning, 120 km cykling och 30 km löpning, som nog mest blev joggning och en hel del sköna , eller nåja promenader i alla fall.
Kim var snabbast upp ur vattnet och hade tiden 56 minuter efter byte och 200 meter jogging.
Efter cykelturen hade han 4:52 och imål efter en mils promenad pga en benskada, som ju inte blev bättre av denna tävling, så fick han tiden 8:03.
Tvåa blev Jonas med tiden 8:55, trea blev Roland på 9:16. Själv kom jag imål på 9:45 och vinnaren i damklassen, AnnaSara kom i mål på 10:12.
Efter en stunds slickande av sår var alla nöjda och på hugget att upprepa utmaningen någon annan gång.


1 kommentar:

Jonas Wincent sa...

Ja man får tacka så hemskt mycket! Det var en kanonkul tävling, vilka prestationer av alla! En fantastisk tur med vädret och förhållandena, lagom varmt, lagom blåst, lagom varmt i vattnet! Jag hoppas att jag får turen att ställa upp i ett till av dina arrangemang, kanske den halva IM nästa sommar! Kom ihåg- Huset står kvar även med den gamla panelen men tävlingstiden blir för alltid förlorad! Jag ska plocka ihop de bästa av mina bilder så skickar jag dem till dig. Vi ses.