9 augusti 2008

TRÄNING V 32 Vecka 2 av 5v i del I av 10 Hela veckan.

Veckosammanfattning: Simning: 0, Cykling 20km, löpning 21,4: löp-kalori-km 28,4 Budgeten var 33.
- - - - -
Testa lite ny placering av motionscykeln och drog 20 km på samma gång.

Lär inte bli mer simning i viken i år. 15,5 grader i vattnet i går kväll!
- - - - -
Så blev det dags för första riktiga joggingpasset efter Ironman II.Förr avslutade jag alltid säsongen efter sista tävlingen och började från "början" igen på våren. Nu vet jag att det tar så mycket längre tid att bygga upp konditionen, så jag fortsätter direkt även om jag börjar med att halvera träningsmängden.
Det betyder att jag numera tycker att höstsäsongen är bäst. Att med bra kondition köra få pass där det dessutom går undan!
Körde traditionella 5 * 5000 m med 30 sek gåpaus och sen 5*1000 meter med 30 sek gåpaus. Första klarade jag med nytt Millenierekord (MR) ! Andra d:o. Tredje blev nån sekund långsammare, men de sista intervallerna gblev igen MR, och totaltid: MR!
Sen tänkte jag avsluta med fem korta backar runt huset. Efter första var jag "nästan död", så jag valde att bara köra två ca 45 meter. Försöker ju nu bygga upp lite mer på "snabbheten".
Kommer ju nu inte att förlänga passen utan att köra ännu hårdare och med lite mer intervaller.
- - -
Sifferanteckningar: 5km 26:23 MR , 30 sek gåpaus, 5 km (alltid ink gåpaus) 29:28 MR, 29:10, och sista 5*1000 30:40 MR. Tot 1:55:40 MR Medelpuls (MP) 151, vilket är >90% av min teoretiska maxpuls, så som alla hänvisar till det, även om jag inte riktigt tror på det... 868 pulsslag/km.

Inga kommentarer: