16 augusti 2008

Korrigerad strategi

Eftersom jag nu med framgång experimentarat fram ett system att cykla framför datorn, så kommer cyklingen att läggas upp på ett helt nytt sätt. Istället för långa pass på 60 - 90 km så kommer jag huvudsakligen att köra 2-3 mil igången. Det är ungefär så lång tid jag kan koncentrera mig vid datorn och samtidigt cykla. Sen brukar jag avsluta passet med lite talbok för att få upp medelpulsen. Kan ju även köra musik/intervaller i slutet.
Har nu även testat att köra med hantlar under talbokspasset. Sade nån gång att jag skulle börja med styrketräning denna vinter och nu har jag hittat metoden tror jag.
At fara till ett gym är uteslutet och att köra ett pass på en halvtimme lär vara för mycket. Bättre att dela upp det enligt handböckerna. Och sagt och gjort 10 minuter strytrketräning på cykel med talbok/musik. det verkar ju fungera för mig.

Inga kommentarer: