1 november 2008

V 44 Vecka 4 av 5 Del 3 av 10

Sammanfattning: 3,3 + 0 + 23
Veckans enda träningspass gick ut på att jogga till simhallen och simma. Det duggregnade när jag for iväg och började regna rejält efter en km. Höll på i en timme, så jag blev blöt som en dränkt katt! Brukar ju anpassa träningen efter prognoserna men de hade ju lovat uppehållsvärder. Och det stämde 23 timmar det dygnet... Kallt blev det dessutom då det ju inte var så många plusgrader!
Nåja ett varv via bastun hade jag ändå planerat in. Sen blev det av att simma, men det gick nog långsammare än senast. Dessutom är det så knepigt att hålla reda på varven när jag inte längre simmar en minut per 50 meter. Ex 5*200 med 20 sek paus, blir jätteknepigt. Tror att jag kommer att köra X * 50 i fortsättningen, då kan man ju inte missa att ta paus vid rätt tidpunkt.
Kom upp i budgeten och borde väl nu försöka komma igång med cyklingen på nytt.
Hade problem med kramper efter en km och trodde att jag var i dålig form, men det gick över. Antagligen berodde det på att jag hade fått kallt under joggningen.
Har nu noterat att ett löppass i veckan kring 20 räcker för att hålla eller tom förbättra konditionen. Ifjol räckte ett simpass varannan vecka bra, men ett i månaden blir nog lite lite. Men jag får väl repetera lite mer senare, kanske när det blir varmt och jag kan simma i viken igen. Det gillar jag nog bäst.

Inga kommentarer: