8 november 2008

Vecka 5 av 5 i del 3 av 10.


Sammanfattning fem veckor: 3,3+0+91,4=99 eller 19,8/vecka. Får väl säga att jag äntligen kom under budget! Simningen blir svagare, men jag får ta en repetition vid tillfälle. Löpningen känns bättre hela tiden trots låg volym, så det går ju enligt plan. Cyklingen planerar jag igen att återuppta. Och medan senaste femveckors-period låg 50% över budget så blev denna 30% under budget.
Veckans pass blev med "fotbojorna". Dessutom hade jag vinterutstyrseln så det blev tykbre. Pulsen upp 50/ km men tiden höll ungefär. Körde 18 km + till och från "stora vägen" så det blev 19,4. Första 10 kändes lätt, men sen kom effekterna igen. Följande 4 kändes ungefär som 3:e milen på maran och de sista 4 som sista milen. Kanske bra att jag ökar sakta mak.
Skulle vara intressant att höra om andra har erfarenheter av att jogga med tyngder kring benen.
En trevlig händelse under passet var att då jag kom till en vassrugg, så hörde jag märkliga ljud och beslöt mig att stanna till lite. Då såg jag en flock skäggmesar. En fågelart, som jag aldrig sett tidigare. Skoj att se dem.
Bifogar en bild av sommarens triathlon-simbana.

Inga kommentarer: