22 november 2008

v 47 v 2 av 5 i del 3 av 10


Sammandrag och veckans pass:

21,4 km löpning. Tänkte ta ett testpass så jag körde 20 km nonstop och försökte pricka medelpuls på 146. det blev 145. Inte så illa. Tiden blev däremot 2:07 och det var ju illa. Femmorna gick på 29+, 31+,31+,32+. Hade 1:52 för ca 8 veckor sedan. Visserligen var det ju då shorts-väder och varmt och mindre kläder, men helt uppenbart så går konditionen ner när jag anbart löper ca 2 mil i veckan. Lite eländigt, men så är det.

Konditionen blev bättre efter IM fast jag halverade träningen i ca två månader, men nu börjar det svänga. Har gjort en ny plan och kommit till att jag nu måste bärja cykla lite igen. Tänkte sen köra maxvolymen i feb-maj (vilket ändå är mindre än ifjol vid samma tidpunkt) för att sen gå ner ca 20% och huvudsakligen köra tempo o intervall de sista två månaderna före tävlingen.
Idag har vi lite is i triathlonviken, så vad kan vara bättre än en bild från sommarens Ironmantävling? Då var det +30 i skuggan. Som ni ser så var det nog inte mykcet skugga under cyklingen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett mycket klokt upplägg!

Anonym sa...

Tack för uträkning!!! Ja då har man ju förbättrat sig rejält! Paradoxalt nog kan skadan varit till nytta (precis som den var för Thomas Wassberg när han skadade benet och var tvungen att nöta stakåkning). Löpningen hinner jag komma ikapp med. Nemas problemas.

Fasen vad inspirerad jag blev. Nu ska jag se på skidåkning, sen blir det att springa till badhuset och simma!!

Skoj!!