23 augusti 2010

Tuff vecka!

Inledde veckan med ett tempopass på 8 km. 46 minuter.
Andra passet blev ett långpass på 19,4 km, som tog ganska exakt 2 timmar.
Följande skulle ha blivit Olympisk triathlon tredje veckan i rad, men målet var under 3 timmar - igen. Simning 1,5 km gick just under 30 min. Cyklingen, 40 km, gick på 1:29. Men då räknade jag ut att jaginte heller den gången hade realistisk chasn att gå under 3h. Jag var inte intresserad av 3:01 eller 3:00:23 typ, så jag steg av cykel och gick hem nerför backen istället.
Nå jag var ju inte nöjd med veckoträningen, så på lördagen - då jag ju inte brukar träna - så tog jag joggingskorna på och stoppade några svamppåsar och en kvin i fickan och gav mig ut. Joggade till och mellan några svampskogar ohc gick sen hem eftersom jag hade för mycket svamp för att springa :)
Varför duscha när man kan gå och simma tänkte jag och gick ner till stranden. Mätte vattentemperaturen och fick upp en gädda på drag under tiden. Simmade sen 1,8 km på 36 minuter. Helt ok.
Veckan gav hela 58 löp-kalori-km, vilket gör det till den tredje bästa efter lång Triathlon ifjol.
Nu har jag två träningsveckor innan min galna Ultra-tävling :) / :( ??

Inga kommentarer: