6 december 2008

Cykling igen! Vecka 49. 4 av 5 i period 4 av 10.

Sammandrag 0+40+18=32 löpkalorikm
Det var dags för hästbanan igen. (se etiketter) Ungefär som senast. Kändes bra, men tiderna något sämre än som bäst. Får väl nu vänja mig med att min bästa form någonsin så hade jag vecka 40 år 2008. Visserligen var jag ju snabbare på IM för 21 år sen, men åldern påverkar tyvärr "snabbheten". Medelpulsen var 143 och det var jag nöjd med på ett pass där jag ju hade typ 25 pauser då pulsen ju gick ner til under 130 i de flesta fall.
Var lite segt att fara ut och jogga, men jag kom iväg mellan regnskurarna i alla fall. Vilka tips har du att komma ut i decemberrusket? Om någon av er, som tittar in ger ett tips så ger även jag ett tips. Två osv.

Sen kom jag igång med dator-cyklingen igen. Visst skulle det vara bättre med hård/snabb musik och fokus på cyklingen, men två ggr 20 km med lugn musik och lite internet och en fart över 20km/h får duga. Motsvarar ju 7 km jogging i alla fall. Hade lite ont om tid, men annrs har jag satt upp målet att alltid köra minst 23 km, som ju skulle motsvara 8 km. Och så brukar jag ju avsluta med att köra upp pulsen mot slutet 5 - 10 minuter. Så lite får man ju svettas i alla fall.
En bild, som togs innan IM-starten i somras då det var +22 i vattnet får värma i mörkret.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastisk vy!!

Åh, jag skulle vilja flytta till Åland när man ser det där! Eller Österbotten för all del. Ibland får jag känslan av att det "riktiga" och "rejäla" Sverige finns kvar där. Som norrbottning/västerbottning känner man sig hemma i där. Rejäla och raka människor.

En tjej från Närpes sa en gång till mig, att svenska killar är så "flickiga". Det ligger nog endel i det.... Ja, inte vi järnmän, men alla andra... :-)