27 december 2008

Halt på vägarna. V 52 v 2 av 5 an period 5 av 10.

Sammanfattning: 0 + 57,7 + 11,4= 11,4 löp-kal-km

Pass 1. Innedykling. 34 km puls 303/km. Stabilt bra. Ligger nåt pulsslag under mitt PB. Skulle jag köra lite hårdare, så skulle jag nog klara av det!
Pass 2. Jogging i halkan. Lågpuls. Men ändå 11,4 km. 926/km snäppet lägre än senast, men även kortare sträcka.
Frun undrade över att jag skulle ut i blåsten, men inte hinner man jogga på julafton och juldan och annandagen är inte träningsdagar och sen är ju träningsveckan slut!
Kanske lite innecykling...
Pass 3! Innecykling 23,5 km i alla fall. Puls/km 311. Lite sämre, men får väl skylla på julglöggarna.

Fortfarande håller jag både 4-veckor o 8-veckors utfall bättre än ifjol. Nu för 15:e veckan i rad. Det var nog mest därför som jag kilade in ett cykelpass. Jag köpte ju Räddningsplankan (motionscykeln) för drygt ett år sen så nästa vecka har jag ingen chans att klara 4-v. Å andra sidan så ska jag ju inte köra Ironman i sommar.
Å andra sidan är jag nog stolt över att jag hängt med mig själv jfr ifjol så länge. Då tränade jag ju för Ironman, men hade ju en benskada som gjorde att jag måste ta paus helt från löpning i sex veckor.
Detta betyder att när jag nästa gång ska träna för Ironman så är det främst på höstsidan, som jag kan öka träninsgmängden. Den här hösten kändes ju lätt som en plätt!

Fotot togs i somras 11 timmar efter starten på Ironman. Hade bara 3 mil kvar att jogga...

Inga kommentarer: