13 december 2008

Siningen igen! V 50, 5 av 5 av period 4 av 10

Sammanfattning av del 4 av 10 2-98-74,8 = 113,6 löpkm
Fast jag tycker att jag tränar lite, så såg jag i mitt träningsdiagram att jag hela tiden sedan IM hållit senaste 8 v över motsvarande kurva ifjol då jag tränade inför IM. Att man trodde att det skulle räcka?!

Sammanfattning av vecka 50: 2 + 58 + 0 = 24,8 löp(kal)km

Pass 1. Simnning. Sex veckor sen senast. Nu börjar det ju kännas som om jag tränar triathlon igen! Märkte att det var för knepigt med de längre passen typ 500 o 300 när jag nu simmar långsammare. Blir så svårt att hålla reda på och att hålla tempot. Lättare när man ligger kring minuten på 50 meter.
Nu ordnade jag så att det blev min tur att köra simlaget till hallen, så det blev simning direkt utan joggingtur! Men nog har vi det underbart här i utmarkerna. Jag körde hela simningen ensam på banan och när jag steg upp (en timme innan stängning) så var bassängen tom.
Så jag körde en enklare variant, som fungerade bra. Först 500 m på 11:14, godkänt. Sen 5*100 med start 2:15, tufft, men bara sista som jag inte fick nån paus. Tiden blev 11:24 och då vilade jag ju >15 sek första gången!
Sen 5*50 start 1:15. 6:05. Lätt! Så 5*100 (2:15) Klarade bara första, sen körde jag 5 sek paus och fortsatte. Blev 12:18. Och sen avslutande 5*50 (1:15) 6:05. Började kännas riktigt bra.
På 55 minuter i bassängen så klarade jag 2000 meter i alla fall med intervall. Helt ok. Nu blir det igen en simpaus på ca 6 veckor...
Pass 2. Datorcykling. 20 km. Nu börjar det ju gå mer per automatik igen. Kör ju ca 22 km/h, knappt svettig i ca 15 c med fläkt. Och dator & musik.
Pass 3. Datorcykling. Hade ju planerat joggingtur, så att jag antagligen första gången sen Ironman skulle ha tränat alla tre grenar samma vecka. Men regnet smattrade på rutan så jag tog ett längre cykelpass, och lite mer mailande... 38 km, lite hårdare mot slutet som vanligt, men nästan så att man skulle klarat sig utan dusch..

Inga kommentarer: