15 augusti 2009

Trevlig vecka.

Prognoserna talade om kallare väder, så veckan inleddes med två dagar med simpass. Båda dagerna 3.000 meter. Långtempo är väl begreppet. Simmade en runda. Vilade två minuter och tog nästa. Varven var på en km. Börjar gå gasnka lätt. Kunde ju gå lite snabbare. Räknadeihop att jag hunnit med 30 km nere i viken i sommar!
Sen belv det ett mykcet lugnt cykelpass på 25 km. Orssaken var att jag behövde ha samma medelpuls som när jag sitter på motionscykeln, eftersom detta var ett sk kalibreringstest. Siffer-Nisse måste ju en gång per år stämma av de två cyklarna så att jag sedan på metern vet hur långt jag cyklar i vinter. Motionscyklens mätare stämmer nämligen inte men utecykeln. Den är exemplelvis inte beroende av vilken "växel" man har i.
Som sista pass blev det ett långtempo på 15 km. Tog 1:23. MP 149. Helt ok. Puls/km blev 819, vilket är bland de lägsta jag haft. Kommer förhoppningsvis ännu att gå ner lite i höst, eftersom jag nu tänkte fokusera på löpning två ggr/vecka eftersom jag tänkte köra ett marathontest på träning i oktober inför vintern.
Simning bir det nu kasnke inte på en månad.

Inga kommentarer: