27 juni 2009

Äntligen sommar!

Triathlon är ju tyvärr en lite väderberoende sport att tävla i. Träningen däremot fungerar ju utmärkt under alla väderförhålladnen. Det är ju alltid varmt i simhallarna!
Två cykelpass i veckan. har mätt upp tävlingssträckan och ändrat lite i banan. Kommer snart att sända mail till deltagarna om tävlingen. Körde alltså tävlingsbanan om ca 40 km båda gångerna. MP 138, vilket var mer än jag lyckades komma upp i ifjol. Hastigheten börjar vara sådan att jag klassat upp mig från usel cyklist till bara dålig cyklist!
Vattentemperaturen har gått upp till +20 på mindre än en vecka. Dvs redan i torsdags. Det visar hur snabbt det går upp då det är varmt. Och blir det kallt så håller tempen några dagar.

4 kommentarer:

Rolle sa...

Hej!
Värme är skönt, men det är viktigt med ha kontroll på vätskan. Fick hjälpa en cyklist som åkte och vinglade igår med lite vätska, så att han klarade sig till nästa vattenhål. Vi åker till Åland den 6 juli och jag tänkte ev. ha en långcykeltur då jag tänkt mig cykla upp till Berö från Föglö. Är du hemma den 9:e eller den 10:e juli?

Mvh Rolle

Anonym sa...

Inte den 10, men bör vara hemma den 9:e. Du kan ju höra av sig per SMS, ex om tiden. Kanske en liten simtur? Stephan

Rolle sa...

Ok, då siktar jag på att dyka upp vid 11-12-tiden beroende på när Knipan går. Jag hör av mig dagen innan, vad har du för mobilnummer?

Anonym sa...

Passar bra. 0400 560056