17 juni 2009

Äntligen cykling!


Idag kom jag iväg på första riktiga cyklingen efter IM. Ca 35 km... men å andra sidan ca 7 min snabbare än vid (tidigare) premiären ifjol. Blev tre träningsdagar i rad, vilket jag inte ens minns när jag hade senast, men man måste ju passa på när det är sol!!!! Nå, +10 på mätaren när jag for, men jag valde kortbyxor och vindtät jacka. Det funka. Pulsmätaren klarade inte alla lager, men mestadels kändes det lätt, så lite bättre bör det ännu kunna gå, dvs jag hoppas kunna hålla 120 km i nästan samma takt om en månad. Brukar inte sacka på cykling eftersom jag är så långsam...
Foto är naturligtvis från ifjol...Frun har faktiskt aldrig fotat mig på träning hm .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!

Något varmare i insjöarna. Det blir lite våtdräkssimning i helgen och något långpass cykling-löpning.
Inga referenser att gå på, men det känns bra, om än inte riktigt tillräckligt!
Trevlig midsommar!
Roland

stephan sa...

Idag har vi i alla fall +17 i luften.
Jag planerde ju 40 löpk-kalori-km/v eller ca 4 timma effektiv träning. Kommer upp i ca 37.
Det anser jag att ska räcka till (med den bas jag hade) att komma i mål med ett leende på läpparna.
Blir nog svårt att komma under 9h, men då blir ju njutningen lite längre bara :)
Och Glad Midsommar!
Stephan
PS Sänder lite mer info åt deltagarna nästa vecka. Vi blir 5 på startlinjen! Kanon.