16 juni 2009

Sista månaden börjar!




Två pass så här lång i veckan. Datorcykling 3 mil och joggning 16 km. Längsta passet på "evigheter". Måste nog vara över en månad sedan senast. Känner nog av vaden varje steg, minimalt, men blev inte värre så nog pallar det för 3 mil. Var lugna. Cyklingen värmer ju bara upp benet :)
Tänkte ta ett mittimellanpass på 20 km, men kände hur jag måste bromsa hela tiden så jag tänkte att jag kör lite kortare och lite hårdare. Så efter 10 km fick benen gå och sista 500 så ökade jag. Slutpulsen låg på 170. Helt ok. Tiden var 3:30 bättre än motsvarande för ett år sedan. Eftersom en del nog gick i snacktempo, så bör nog ännu nån minut tas bort.
Cyklingen har ju visat bättre pulsvärden än i fjol och simningen gick ungefär som ifjol.
Börjar se med stort intresse fram emot starten och den långa njutningen.
Enda kruxet nu är väl vattnet. Hade +11 i vattnet igår, vilket iofs var varmare än i luften!
Men jag vet från förr att temperaturen går upp väldigt snabbt.
På triathlon för två år sen så var det osimbart fyra dar innan och svängde till 19,5 om jag minns rätt. Och det är ju "nästan" för mycket! :) Äh jag sätter en sommarbild. Pokalen blir 2 cm lägre denna gång....
Tänkte dessutom uppdatera lite oftare nu så här månaden innan.

2 kommentarer:

Gordon Sander- Jonas Wincent sa...

Vi får hoppas på lite varmare vatten! Hoppas att det går som det ska med träning och annat. Här i Sala går det skapligt, har sprungit tre marathon på sju veckor så benen är slitna men nu ska jag börja cykla.

Jonas i Sala.

stephan sa...

Skapligt!! ??
Jag skulle väl säga utomordentligt!!!
Cykling på det nu och du hamnar att vänta länge på prisutdelningen! :)