8 maj 2011

Budgetuppföljning 5 veckor

Träningen blev: 5,3 + 495 !! + 71 km. (s-c-l)
Pga av benproblem. Simning ok. Cykling mer än dubbelt enl budget och löpning mindre än hälften. Men sammanlagt nästan enligt budget. Ligger just nu ca 100 löp-kalori-km efter budget. Vilket är ingenting. Däremot ligger löpning ca 300 efter budget. Men det är ju min egen önskade fördelning mellan löpning & cykling (och simning) som orsakar det. Ser jag till träningen sen senaste triathon så har jag kört 9 * IM-distansen på cykling och 19 ggr IM (marathon) på joggingen. Men mitt mål var att köra ännu mer fokuserat på löpning.
Framöver så får jag bara känna vad benet tål. Och minnas vilan. Och cyklingen känns ju lättare och lättare och om jag minns rätt så är det en ganska lång cykling på Ironmandistansen :)
Kommer snart att kunna sätta mig på ute-cykel. Då har jag tänkt köra två pass i veckan.Det ena 20 km. Fortare och fortare. Och med backträning efter. Först en backe (700 m) ner och upp och ner. Sen två osv. Det andra passet blir först 20 km, sen 40 km, sen 60 km osv. Däremellean blir det helst två joggingpass. Troligen lätta 10/20 km. Vågar nog inte köra hårt nu. Det är mindre än 80 dagar kvar och skador ska nog inte lekas med då.

Inga kommentarer: