29 juli 2010

Färdigtränat - inför triathlon! &Budgetgenomgång

Denna vecka var tre pass inplanerade. Cykelpass på 40 km. Simning, som blev 1,8 och ett joggingpass, som blev 6,5. Så hade jag ändrat placeringen på bojen och kunde inte låta bli att ta ett varv på tävlingsbanan idag. Allstå 1,5 km.
De senaste fyra veckorna blev det 25 km simning (!), 200 km cykling och 27 km löpning. Allstå jag simmade nästan lika mycket, som jag joggade. Men det berodde ju på värmen.
Sammantaget så blev årsträningen 88 + 1454 + 1416, dvs till slut blev det ändå mer cykelkilometrar än löpkilometrar. Per vecka blev det 41,5 löp-kalorikilometrar.
Jag hade budgeterat 66 + 1875 + 1390 och 43/vecka. Nå ifjol blev det 37 mot budgeterade 40, så jag kom ju närmare och det blev lite mer, liksom jag önskade. Hur som helst så fungerade budgeten bra, speciellt när jag ändrade budgetperioden till fem veckor.
På lördag blir det dags för årets hälsokontroll :)

Inga kommentarer: