7 mars 2009

Skitvecka! vecka 2 av 5 i period 7 av 10

Detta blev något som på nysvenske heter Skitvecka! Som ju inte ska sammanblandas med en 0-vecka. Bara att det blev sämre än senast och sämre än budgeten. Alla pass blev dåliga.
Först var det ett extra joggingpass. Det var ju egentligen en ren cykelvecka, men lokatTV kulle komma på besök och ville ha lite joggingbilder och en intervju för att höra varför i herrans man? hur gör karn? och kan andra göra det? Försökte naturligtvis puffa för sommarens stora event! :)
Hade ju tänkt göra intervjun efter ca 5 km och sen köra två rundor på ca 20 km. Men det var så förbenat kallt att jag förfrusen bara tog mig hem. Nös och tänkte att nu blir jag nog förkyld, men med lite extra vitaminer och varmt te, så klarade jag mig. Nu kan jag i alla fall trösta mig med att det blivit varmare och att vägen nästan är bar inför veckans joggingtur.
Sen skulle jag cykla två gånger, men var förenad i schemat och fick förkorta dem båra två.
Blev i alla fall 0 + 60 + 9,4 = 32 löp-kalori-km. Vilket som sagt var låg klart under budget. Men inte nu så helt uselt ändå. Kunde notera att jag annars varit duktig och att det faktikst var 9 veckor sedan jag tränat mindre än detta.
Kunde även notera att cyklingen börjar gå lätt. Kör 25 km i timmen med en kadens kring 100 utan att på något sätt bli anfådd. Pulsen ligger kring 105-107. Det ger hopp inför cykelsäsongen.
Inkommande vecka är en inplanerad skitvecka, men sen hoppas jag att det blir bättre bullar med både simning och rejält med löpning. Cykeln kommer att få pausa.

1 kommentar:

mrc sa...

Skönt att höra att jag inte är helt ensam i mitt elände ;-) Men nu börjar uppträningen inör sommaren så vi går mot ljusare tider.