10 mars 2009

Kortvecka. Vecka 3 av 5 i period 7 av 10

Jag visste att det skulle bli en "liten" vecka, men egentligen ändå naggande god.
Först ett cykelpass. hade planerat att jag denna vecka skulle klara av 50 km med 25 km/h enligt mätaren. Det skulle göra en kadens på 100. Jag klarade det på 1:57, efter att ha kört sista kvarten med en hastighet enligt cykeln på 31,4, men i "verkligheten" på 29,4. Kadensen var ca 125. Pust. Blev lite svettig. Det är ju så att jag har en enkelt motionscykel och kör med tyngsta växel. Är kanske gjord för min årskurs, men inte för mina intressen, men det är ju nåt att "växa" i. Men jag klarade mitt mål. När jag jämför med mina värden på utecyklingen så är jag nog betydligt bättre än i höstas. Yes! Men nu blir det cykelpaus, pga en del resor och då är det lättare att ta joggingskor och simbyxor med.
Andra passet blev jogging 16 + transport = 17,4. Hade ju drömt om barmark, som det ju nästan var i fredags, men 15 sm nysnö är ju inte riktigt barmark. Nå, ett lugnt pass i 146 puls på 1:47 var helt godkännt. Går varken upp eller ner, men det är svårt att jämföra då underlaget växlar från gång till gång. halkade i alla fall inte omkull - och det är ju ett plus.
Veckan gav 0 + 47 + 17,4 eller 34,8. Sämre än budget, men ändå bättre än förra veckan, fast det var bara två dagar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Stephan, det går ju fint det där! Jag funderar på att börja cykelträna inför tävlingen också men det är så trist i snö och elände. Det får duga med löpning tills snön är borta. Lycka till med träningen.