21 februari 2009

Alla grenar! Vecka 5 av 5 i period 6 av 10.

Jag tränar ju inför långtriathlon och många tror ju att jag då tränar simning, cykling, löpning varje vecka. Men det stämmer inte alls. det var nu fjärde gången jag simmade efter Ironman i somras. Jogga gör jag nu 2-3 v per månad, medan innecykling är det jag nu fokuserar på. Men denna vecka blev det alla tre grenar. Tror att det är första gången sen Ironman?
Fösta passet var att jag joggade till simhallen 23,7 km. Tog ca 10 minuter kortare tid än i fjol vid denna tid. Där simmade jag 3,3 km. Inte snabbare än i fjol! Första 500 tog väl 11:15 om jag minns rätt. Cykelpasset var på 43,2 km och puslen ligger kring 300/km.
Veckan gav alltså 3,3 - 43,2 - 23,7 eller 47 löp-kalori-km.
Den sjätte femveckorsperoioden gav 3,3 + 432 - 58 eller 228 löp-kal-km. Per vecka ca 46. Det är jag mycket nöjd med.
Planerna är nu att jag kommer att öka simningen (!), minska cyklingen och öka joggingen.

Inga kommentarer: