11 oktober 2008

V 41 V 1 av 5 i del 3 av 10

Sammanfattning 0+0+11,4 minsta träningen på evigheter! Äntligen lyckades jag hålla igen lite.

Pass 1. Jogging 11,4 Har köpt vikter för vaderna, som jag ville testa. De är väl egentligen för nån innesport, som jag glömt vad den hette. De väger 500 g /styck dvs vikten blir som att springa med storsövlarna på, men jag använder naturligtvis joggingskor. Tänkte köra 10 km och sen 10 vanliga, men det var rätt tungt så jag valde att stiga av efter 10.
5 km: 30:32, 33:21 tot 1:03:54. MP 142 eller 894/km dvs ca 10% mer än senast. De har nån effekt i alla fall. Är det nån som prövat eller hört om någon? Skulle gärna få effarenheter.
Känns nu som om anträngsningsgraden är följande för olika typer av träning: Lågpuls, lagompuls, tempo, intervall, sen kommer inget och sen kommer fotbojeträning. Känns nu som om jag skulle köra dem med lagompuls dvs 140-145. Kan nog vara lite väl tufft att använda dem i samband med intervall.

Inga kommentarer: