22 juli 2011

Sista budgetuppföljningen

Veckorna gav: 8,4 + 560 + 86 eller 313 löpkalorikm dvs 62/vecka. Totalt enligt budget. Dock mer simning och cykling och mindre löpning mest pga värmen denna gång.
Hela träninsgåret (triathlon-IM) har gett 71+2590+1211 = 2336 löp-kal-km eller 46/vecka. hade budgeterat =hoppts på 50/vecka, så det får jag vara nöjd med. Har blivit mer cykling än planerat, men ändå mer löpning än andelen i IM.
Resultatet just nu är att simningen går ca 10 min långsammare på 3800m än ifjol. Cyklingen är snabbare än nånsin. En kvart snabbare på 80 km än inför IM-2 (2008). Löpningen snabbare än de senaste somrarna.
Framför allt har återhämtningen eller ska jag skriva uthålligheten blivit märkbart bättre. har ju testat lite att jogga efter cyklingen och nu i veckan joggade jag två km på 10:00 efter PB på 80 km cykling. Så snabbt har jag inte denna säsong inlett SAMMA sträcka ens utan uppvärmande cykling.
Avslutar benträningen idag med kort cykling och löptest. Sen ett simpass. Imorgon hoppas jag på simpass om inte regnet stör och jag flyttar sista träningspasset till söndag.
Men så här lång känns allt bra. Konditionen har förbättrats ännu en säsong. dvs 06- körde jag manan, -07 triathlon, 08 IM, 09- långtriatnlon, -10 triathlon och ultra och nu IM och kanske marathon i höst.

Inga kommentarer: