15 september 2010

Summering igen

Nu kände jag att det var dags att summera träningen från Lång Triathlon till Ultran.
Simning blev det 93 km, vilket ju var mer än budgeterat, men det berodde ju på den varma sommaren.
Cyklin blev det 1387 km, vilket blev mindre och det beroodde väl på att mitt mål ju vara att bibehålla puls/km på motionscykeln och det krävde inte mer träning.
Resten gick då till löpning och det blev 1518 km. Således joggade jag fler kilometer än jag cyklade. Trots det blev cyklingen bättre, medan löpningen egentligen till slut blev som året innnan. Jag var i bättre form kring midsommar, men så kom hettan och jag minskade på löpningen och formen sjönk märkbart, men inte för mycket :)
Träning per vecka blev då 38,8, vilket ju blev något mindre än planerat, men inte mycket. Detta får i alla fall sen bli grunden för nästa års budget, när jag slår fast målet. Just nu väntar jag bara att fotsulorna och blåsorna ska bli helt återställda. Benen, armarna, nacken och ryggen känns nog helt ok.

Inga kommentarer: