26 september 2009

Intressant vecka

Denna vecka började med ett långpass på 30 km. Tog nästan 3 timmar. Sen blev det även 4000 meter simning och ett för mig väldigt kort pass, nämligen en 4 km joggingtur. Testade en ny bana. Lite stigar och så, men går att springa korta sträckor. Tänkte börja köra cyklin-löpning och då skulle ca timmen cykling och 4 km löpning passa bra.
Såg att vecka 8 i mitt schema var klart så jag räknade ihop och blev mycket förvånad. Budgeten var 8+200+248 och utfallet blev 21+248+318 eller 57 löp-kalorikm per vecka. Först trodde jag datorn räknat fel eftersom jag ju visserligen bara två veckor legat under budget, men å andra sidan inte mycket över. Men förkalringen var att jag ju en gång hade kört triathlon på träning utan att minska på den normala träningen!
Nästa 8-veckors period har budget på 8+280+248, dvs per vecka 1+35+31. Men jag tror att jag ska minska på cyklingen. Löpingen ger mer, så kanske jag kör en timme cykling per vecka dvs kring 25 km och lägger resten på löpning. Lite simning blir det väl mellan varven bara så att jag ser att formen bibehålls.

Inga kommentarer: