14 november 2011

Lite sent...


Just anmäld och så ut på en 10 km joggingtur. For som vanligt ut i "sommardress", dvs tunn t-skjorta och shorts. Det blåste! Och väl hemma så tog jag det lugnt före duschen och resultatet blev en rejäl förkylning. Vilket jag är synnerligen ovan med. Omöjligt att träna eller ens tänka på det. Inte ens simning kändes rätt. Och eftersom jag inte heller hade nån motionsscykel, så fick det bli total avhållsamhet.
Fredagen innan vågade jag mig ut på en 5 km tur, som kändes helt skapligt.

Loppet gick bättre än vad jag vågade tro ännu några dagar innan och slutade på 2:08:15. Vi startade ju före den rejäla 80-meter höga bron, elelr 200 om man räknar de högsta pinnarna! Sen blev det ett sick-sackande mot Le Havre och hamnen där målet var. Vi had +12 vid starten och lite duggregn. Inget som störde. Motvinden var nog lite värre, men det var ju lika för alla.

Spännande i alla fall att delta i lite större tävling än vad jag varit med om på sistone.
BIlderna är från loppet 2010, men det ser ungefär likadant ut varje år. Lite ruggigt.

Inga kommentarer: